Bogota, Villa de Leyba. - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Yoeri - WaarBenJij.nu Bogota, Villa de Leyba. - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Yoeri - WaarBenJij.nu

Bogota, Villa de Leyba.

Door: Yoeri

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

25 April 2018 | Colombia, Bogota

We zijn nu een paar dagen onderweg. Nergens internetcafé's te vinden, dus nu wat pielen op mn telefoon. De eerste 2 dagen waren we in Bogota. Zoals gewoonlijk moest ik even wennen, maar de 2e dag voelde ik me al helemaal thuis. Het is een gigantische stad. Wij zaten in het centrum. Het eerste dat daar opvalt is de graffiti die viel muren tot ware kunstwerken maakt. Schitterend om te zien! Er is zelfs een speciale graffiti-toer. Die heb ik niet gedaan - je moet keuzes maken - maar tijdrnd de stadswandeling kwamen we er toch heel wat tegen. Ik ben naar het Museo d'Oro geweest, het Goudmuseum, waar een prachtige collectie gouden sieraden is vsn o.a. de Muisca-indianen. Hun kunst lijkt op die van de Inca's, Maya's en Azteken. Het is bijna ongelooflijk hoe ze de meest kleine, gedetailleerde sieraden konden maken in die tijd, zeg maar zo'n 600 vC. Ik heb echt m'n ogen uitgekeken. Ze hadden ook vitrines die qua stijl en sfeer pasten bij het onderwerp: sjamane in hrt donker met hypnotiserende zang enzo. Sorry, ik mort stoppen, het vliegtuig naar Medellin vertrekt, en ik ga mee:-D. Later weer verder!

  • 26 April 2018 - 07:20

    Barry :

    Klinkt als: Ik ben aan het genieten! De reis is begonnen.
    Lekker aan het genieten!

  • 26 April 2018 - 11:39

    Fryda:

    Geniet er van...poot van de poezen.

  • 26 April 2018 - 17:40

    Lucia:

    Warm daar? Liefs van mij

  • 26 April 2018 - 21:45

    Ann:

    Ha Yoeri, klinkt weer fantastisch, bijzonder museo d'Oro en de sieraden van 600 v.Chr, hoe is het mogelijk! In Italie zijn er de Etrusken die dit ook al konden 1000 v.Chr. Toch ligt er veel water tussen deze werelddelen of hebben ze elkaar ergens toch beinvloed? Veel plezier, en ik ben benieuwd naar je verhalen.

  • 30 April 2018 - 07:42

    Vera:

    Geweldig klinkt t! Veel plezier en hoop beter weer dan hier (het is hier herfstweer).Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

Yoeri

Actief sinds 19 April 2018
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 5421

Voorgaande reizen:

19 April 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: